Interviu Dan Bucfing

dan bucfing

Dan Bucfing

Suntem foarte bucurosi sa anuntam primul interviu din categoria „Magicieni Romani”, iar acesta este cel al domnului Dan Bucfing, care a fost foarte amabil si rapid in a ne raspunde la intrebari. Scopul interviurilor este de a va aduce la cunostinta magicienii care practica de multi ani aceasta arta, au reusit sa traiasca din ea si sa isi lase amprenta asupra magiei din Romania. Cred ca ii putem numi chiar pionieri ai magiei romanesti.🙂

1. De unde a inceput totul?
La 5 ani am vazut spectacolul circului Kludsky. Acolo era un magician american care a prezentat celebrul truc Sub trunk. Tot la el am vazut prima data Silk fountain. M-a fascinat programul lui si de aici a inceput totul, repetand singur, dand (in scoala generala) mici reprezentatii prietenilor, apoi vecinilor, mai tarziu colegilor…

2.De cati ani practicati magia?
-Au trecut deja mai bine de 40 de ani?!… dintre care 30 de ani de spectacole pe scena, turnee, proiecte magice…

3.Care au fost momentele cheie in cariera magica?
La 16 ani , cand am debutat pe scena Teatrului Dramatic din Galati, la 18 ani cand am devenit artist iluzionist profesionist, la 20 de ani cand am cunoscut-o pe sotia mea si am format un duo pe scena si in afara ei.
Un moment cheie a mai fost cand am fost invitat la Congresul International al Magicienilor din Austria. Am fost invitat si la congrese, intalniri ale I.B.M. in S.U.A. ori in Franta de la A.F.A.P.
Alt moment imprtant a fost sansa de a intreprinde turnee in aproape toata lumea, pe mari si oceane (pe vase de croaziera, cu public de pe toate continentele), dar si in tari din Europa, Africa ori America.

4.Care a fost cea mai amuzanta intamplare pe scena?
Jucam alaturi de mai multi artisti internationali intr-un spectacol de varietati/cabaret si printre alte trucuri , la finalul programului meu, aveam aparitia unei rate vii. Dupa numarul meu imediat intrau balerinele care dansau “Lacul Lebedelor”.
 Intr-o zi, totul decurge normal , pana cand rata mea dupa ce apare, in loc sa stea cuminte, cand a inceput melodia pe care intrau balerinele, a zburat in dreptul acestora si se agita speriata, dand frenetic din aripi, pasind in fata sirului lor pe scena.
Balerinele incercau sa danseze in timp ce rata mea era ariegarda lor! A fost nevoie de un black-out sa “salvam” momentul balerinelor. Dar la final toata lumea s-a amuzat copios, aplaudand indelung…

5.Numarul de magie/iluzia de care sunteti cel mai mandru?
Imi plac toate care le-am invatat si le-am practicat. Nu as putea spune unul anume, fiecare numar/moment/act magic are o poveste, momente bune sau incordate… Dar cel de care ma leaga mai multe amintiri hazlii, un reper placut in trecutul spectacolelor mele, este trucul cu aparitia si disparitia ratei.

6.Care au fost primele numere de magie invatate?
Cut and restore rope, Chinese rings, Silk fountain, Biliard ball manipulation, dupa care au inceput trucurile cu carti, monede, evadari, levitatii… Inchipuiti-va sa invatati magie fara net si fara accesul la magazinele de magie ori informatii despre spectacolele internationale… Doar cei din randurile Securitatii (ori conducatorii marilor uzine comuniste, ori directori in centre de cultura) aveau cum pleca peste hotare de unde aveau contact cu noutatile in domeniu… Cu greu faceam rost de carti si accesorii (de la prieteni vaporeni), de obicei imi construiam singur…

7.Cine v-a inspirat cel mai mult din lumea magiei?
David Copperfield, categoric.

8.Care a fost cel mai emotionant moment?
Cand s-a nascut fiul meu !

9.Ce parere aveti de noua generatie de magicieni?
Cred ca tinerii magicieni, prin talentul si daruirea pentru aceasta arta, vor aduce in magie noi programe, sper cat mai originale, atat tehnic cat si artistic. Iar cei ce urmeaza sa vina dupa ei vor dori sa le urmeze exemplul…  

10.Ce parere aveti de modul in care a evoluat magia cu toata tehnologia din ziua de astazi? Credeti ca este un lucru bun sau rau?
Din punctul meu de vedere, azi intalnesc mai multa tehnologie decat magie (clasica). Dar atat timp cat magicienii vor folosi inteligent tehnologia pentru a realiza un moment de magie cu care sa uimeasca, sa incante ori sa surprinda creand un efect magic in fata publicului, atunci cu siguranta e un lucru bun.
Insa nu trebuie sa se uite niciodata ca un magician adevarat este cel care realizeaza magia cu ajutorul celor 10 degete lasand spectatorilor impresia perfectiunii in realizarea efectului magic. Fara dispozitive electronice, fara cutii preparate, fara gimmick-uri. Gimmick-ul unui truc trebuie sa fie magicianul insusi. Deasemeni nu trebuie uitat faptul ca un magician este magician deoarece are secrete. Un magician care nu pastreaza secretul trucurilor sale sau ale colegilor nu este magician.

Cu prietenie,

Dan

Multumim mult pentru interviu,
echipa Magic Zone!

Puteti urmari o mica galerie foto mai jos:

Această prezentare necesită JavaScript.

Si cateva filmulete:

DAN BUCFING WORLD TOUR PART 1 de iluzionist-shop

DAN BUCFING WORLD TOUR PART 2 de iluzionist-shop

Lasă un răspuns

